חידוש מרכז העיר

מתחם פז

מגורים קיים:   154 יח"ד

מגורים מוצע:  1,181 יח"ד

מסחר: 32,955 עיקרי

תעסוקה: 84,911 עיקרי

מבני ציבור:  31,370 עיקרי

דונם מתחם פז: 234 דונם

מתחם התעסוקה

מגורים קיים:  אין יח"ד

מגורים מוצע:  2774 יח"ד

מסחר: 40,310 עיקרי

תעסוקה: 356,323 עיקרי

מבני ציבור:   41,119 עיקרי

דונם מתחם פז: 445 דונם

עיריית קרית גת בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, באמצעות חברת יפתח והמינהלת להתחדשות עירונית, מקדמים תכנית משמעותית ואיכותית לחידוש המרכז הוותיק של קרית גת.

לאור מגמת הגידול באוכלוסייה, ומעמדה של העיר כמרכז תעסוקה ומגורים מתפתח, הצפי הוא כי עד שנת 2040 תגדל אוכלוסיית העיר באופן משמעותי ותמנה כ־250,000 תושבים. בנוסף לבנייתן של שכונות חדשות, ההתחדשות העירונית במרכז העיר הותיק, מהווה תוספת חשובה בהתאמת העיר לעידן הנוכחי והצבתה כמובילה בעירוניות מתחדשת.

התוצאה: בעוד 15-20 שנה הנראות של מרכז העיר תהיה עדכנית,יפה ומחודשת , המרכז יחזור להיות הלב הפועם והחזק של קרית גת ותנועת האנשים בו תגדל. 

איזור מרכז העיר מחולק לשני מתחמים מרכזיים:

מתחם פ"ז: מרחוב העצמאות והתחנה המרכזית דרך כיכר פ"ז ועד לרחוב הגפן. 

מתחם התעסוקה: מרחוב הגפן ועד לתחנת הרכבת. 

במסגרת התוכנית המתגבשת המרחב העירוני במתחם פ"ז ומתחם התעסוקה צפויים לעבור שינויים משמעותיים אשר יתרמו לעיצוב מחודש של פני העיר הוותיקה.

השינויים יקרו באופן הדרגתי, שלב אחרי שלב, ויתפרסו על פני מספר שנים, כל פעם בחלק אחר במרכז העיר:

  • תוספת מוסדות ציבור לשיפור השירותים לאזרח.
  • תוספת יחידות דיור למגורים במרכז העיר.
  • הוספת שטחים למסחר ותעסוקה.
  • עירוב שימושים: מסחר למטה, מגורים למעלה באופן שמאפשר לשניהם להשתלב במרקם החיים היומיומי. 
  • שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעיר הכולל גשר המחבר בין תחנת הרכבת לאזור התעשיה.
  • תכנון מכללה אקדמית. 
  • הוספת זכויות בנייה בהיקף משמעותי לבעלי הזכויות במקרקעין.

שיתוף הציבור במרכז העיר

כחלק מהותי בתכנון נכון של חידוש מרכז העיר אנו פועלים לשיתוף הציבור. זאת מתוך הבנה ברורה בנוגע לחשיבות הפצת מידע מהימן ושקוף. חשוב לנו להקשיב לצרכי בעלי העסקים ולתכנן מענים מתאימים מתוך השותפות בתהליך. 

שוכרים עסק במרכז העיר? אתם קריטיים לתהליך! מטרת החידוש היא מינוף הפיתוח העיסקי בכל העיר על ידי הגדלת מספר העסקים החדשים וחיזוק העסקים הקיימים. על מנת לאפשר לכם את המסלול המיטבי לפיתוח העסק שלכם – צרו איתנו קשר עוד היום. 

על מנת לפעול להגדלת האפשרויות לשיתוף פעולה עם תושבים ובעלי זכויות על הקרקע אנחנו רוצים להקים נציגויות לפי תתי מתחמים לניהול ההסכמות ולעדכון כלל בעלי העסקים בהתקדמות התהליך.

שאלות נפוצות של בעלי העסקים

תכנון חידוש מרכז העיר החל לפני כ- 5 שנים. מדובר על תהליך של כ- 20 שנה קדימה. בשלב זה מתכננים איך הוא יתחדש וכאן אנחנו צריכים אותך ואת שאר בעלי העסקים. אנחנו רוצים לעזור לכם להשמיע את הקול שלכם ולהתארגן יחד לוועד כדי שיהיה לעיריה מול מי לתקשר. חידוש המרכז יקרה בשלבים, כל פעם בחלק אחר. לא יפנו את כל המרכז באותו הזמן. זה יאפשר להעביר חנות ממקום למקום.

עוד לא יודעים לענות על זה. התוכנית עוד לא ברמת פירוט כזאת. יש עוד כמה שלבים לפנינו כמו למשל הערכה שמאית. כדי לעשות אותה צריך לאתר את כל בעלי הנכסים. זו הסיבה שהגענו אליך היום.

אתה תוזמן בהמשך לשיחה ובה תוצג לך התוכנית הכללית והתוכנית של הנכס שלך. זו תוכנית ארוכת טווח, אנחנו עוד לא יודעים מתי יגיעו לרמת הפירוט הזאת.

כרגע לשוכרים אין זכות מתוקף החוק לקבל משהו, בשונה מבעלי הנכסים. הגענו לכאן היום על מנת לברר איתך מה התוכניות שלך ומה אתה צריך על מנת להמשיך ולקיים את העסק שלך. אנחנו נרכז את הצרכים של רוב השוכרים ונעלה אותם במרוכז למי שצריך בעיריה. לא מבטיחים שיהיה מענה, מבטיחים להעביר הלאה.

בעלי עסק במרכז העיר? שוכרים עסק?

רוצה שנשלח לך עדכונים על התקדמות התוכנית לחידוש מרכז העיר? רוצה לקחת חלק בנציגות בעלי העסקים?  נשמח להיות בקשר!

השאירו לנו פרטים כולל שם העסק וכתובת בטופס הפניה על מנת שנוכל להכניס אתכם לרשימת התפוצה שלנו: