נוהל יזמים

במתחמי התחדשות עירונית - קריית גת

מעודכן לתאריך 01.02.2024

הקדמה:

התחדשות עירונית הינה תחום המשלב בין עולם התכנון האדריכלי ובין תהליכי חיים של קהילות עירוניות. כדי שיתאפשר תכנון עירוני מיטבי, הדבר מחייב התייחסות רבה ואיכותית לתושבי העיר ובעלי הדירות שמתגוררים בשכונות הוותיקות.

כללי:

העיר הוותיקה בקרית גת מתוכננת בהתאם לסטנדרטים ולעקרונות של מסלול רשויות ובהתאם לכך מותאמת הגדרת הפעילות של המנהלת בכל שכונה, הן בפן התכנוני והן בפן החברתי. יחד עם זאת, אין מניעה לפנייה של גורמים פרטיים בבדיקת היתכנות – בהתאם למסמך מדיניות התכנון ולעקרונות החברתיים שיובאו במסמך הנ"ל.

מסמך זה גובש ע"י המנהלת להתחדשות עירונית קריית גת והוא מתעדכן מעת לעת. באחריות כל יזם/ מארגן/ עו"ד/ תושב.ת וכיוב' (להלן: גורמים פרטיים), שמבקשים לקדם הליכי תכנון של התחדשות עירונית בתחום השיפוט של העיר קריית גת, נדרשים לביצוע הנחיות המנהלת להתחדשות עירונית  – הן בפן התכנוני והן בפן החברתי. כמו כן, באחריות הגורמים הפרטיים לעקוב אחר עדכונים באתר חברת יפתח ולפעול בהתאם לנהלים המפורסמים בו.

חשוב לדעת!

  1. לא יקודם כל תכנון במתחם (בניין/ שכונה/ רובע) ללא פניה מקדימה למנהלת להתחדשות עירונית הכוללת תיאום, אישור וקידום של תהליך חברתי, בהתאם להנחיות המסמך הנ"ל.
  2. תנאי לאישור התב"ע בוועדה המחוזית הינו המלצה של הוועדה המקומית/ המנהלת להתחדשות עירונית.
  3. המלצת המנהלת להתחדשות עירונית לתושבי העיר הינה לא לחתום לאף גורם פרטי, בטרם יבדקו את הנושא מול המנהלת. 
  4. המלצת המנהלת לגורמים הפרטיים הינה להימנע מהחתמת תושבים על כל מסמך שהוא, זאת גם במידה והגיעה פנייה יזומה מן התושבים. החתמת תושבים בכלל ובמתחמי מסלול רשויות בפרט, משמעותה עיכוב ואף ביטול ההיתכנות לפרויקט עתידי.

 

גורם פרטי שיפעל בניגוד להנחיות הנ"ל, יועבר בהתאם עדכון על פעילותו לגורמים הרלוונטיים: לשכת רה"ע, מהנדסת העיר, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הועדה המקומית, הועדה המחוזית והתושבים. 

במידה ומדובר בפעילות יזומה של עו"ד ושלא עפ"י המקובל והנדרש, אשר לדעת המנהלת אינה בהלימה עם כללי האתיקה, תועבר בהתאם תלונה לוועדת האתיקה בלשכת עו"ד (ארצית).

ההנחיות לעבודה המבוססת תיאום עם המנהלת להתחדשות עירונית בקרית גת:

כל בדיקת היתכנות של גורמים פרטיים מול המנהלת להתחדשות עירונית בקרית גת תתקיים על בסיס קבלה ועיון – אישור – מילוי מסמכי בקשה לדיון בהתחדשות עירונית כמצוין בנספח א' (אישור עיון מסמכי בקשה לדיון בהתחדשות עירונית). להלן המסמכים הקיימים בנוהל:

  • מסמך נוהל יזמים במתחמי התחדשות עירונית. 
  • מסמך מדיניות התכנון העירוני. 
  • מסמך מדיניות חברתית כפי שהגדירה המינהלת.
  • פרטי המגיש ומיקום המתחם המבוקש בהתחדשות עירונית
  • צ'ק ליסט לבחינת ההיתכנות ( GO/NO GO ).
  • הנחיות להגשת מצגת.
  • הנחיות לפעולות חברתיות למתחמי התחדשות עירונית, לביצוע על-ידי היועץ החברתי.

 

*את המסמכים והנספחים, לרבות נספח א', יש לשלוח למייל brachaf@iftachgat.co.il.

 

לאחר קבלת המסמכים במנהלת ובמידה והגורם הפרטי או מי מטעמו עומדים בתנאי הסף בבדיקת ההיתכנות הראשונית – תיקבע פגישה במנהלת. בקשות שלא ימולאו עפ"י ההוראות המפורטות במסמך זה ובנספחיו – לא יידונו!

  • על הגורמים הפרטיים לפעול בהתאם להנחיות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מדיניות הועדה המקומית, נהלי המנהלת להתחדשות עירונית וכמובן בהתאם לחקיקה הרלוונטית בנושא – בדגש על: 
  • עמידה בהוראות תכנית המתאר, הנמצאת בשלבים מתקדמים לקבלת אישור. להלן קישור לתכנית המתאר.
  • עמידה בתכנית הבינוי של קרית גת.
  • במידה וניתנת לגורם הפרטי תשובת NO GO, יחליט האם ירצה להגיש את הבקשה פעם נוספת או שלא.
  • במידה וניתנת לגורם הפרטי תשובת GO:
  • עליו למנות יועץ חברתי בטרם ייכנס למתחם ליצירת קשר עם תושבים. 
  • היועץ החברתי יפעל בשיתוף ותחת מנהל/ת תחום קשרי קהילה במנהלת. 
  • על היועץ החברתי שימונה לטובת הפרויקט לעמוד בקריטריונים שפורסמו בקול הקורא למאגר יועצים חברתיים, כפי שהגדירה המנהלת – להלן הקישור לקול הקורא.

 

לאחר הפגישה הראשונית של הגורמים הפרטיים עם צוות המנהלת ובמידה ותאושר המשך הפעילות היזמית במתחם, תיקבע פגישה ייעודית לתחום החברתי, לקבלת הנחיות – זאת בטרם יקודם המשך התכנון.

היועץ החברתי מוגדר כחלק בלתי נפרד מצוות התכנון לאורך כל שלבי הפרויקט!