מתחם מלכי ישראל – האיבצן

סטטוס מתחם: בתכנון ראשוני

כתובת: מלכי ישראל 17-19, גדעון בן יואש 4-12, אילון הזבולוני 4-8, רחבת איבצן 3-7.

רובע
השופטים ומלכי ישראל

0
יח״ד קיים
0
יח״ד מוצע
0
דונם

מתחם מלכי ישראל – האיבצן

הפרויקט משלב פינוי – בינוי ותמא 38. במסגרת התוכנית ייבנו צירי תנועה חדשים, ויוסדרו צירי הליכה ברגל עם חיבור לפארק השופטים. בלב הפרויקט תיבנה שדרה ראשית ירוקה לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים ללא תנועת רכבים. 

כחלק מן הליווי החברתי הוקמה במתחם נציגות המורכבת מכל בניין ולאחר גיבוש הקבוצה המובילה, התקדמו התושבים לבחירת עו"ד דיירים ובהמשך גם מפקח בנייה מטעמם. במתחם פועלים שני עורכי דין, שנבחרו בהתאם לנדרש ולהחלטות הנציגים. המורכבות של המתחם כוללת חיבור וגישור של בניינים העוברים פינוי ובינוי ובניינים העוברים חיזוק ועיבוי. בשיח חיובי ואפקטיבי בין כלל הגורמים ובליווי של יועץ חברתי מצליחים לגשר אט אט על הפערים.

יש לשים לב כי התכנית טרם אושרה בדיון עקרוני של הוועדה המקומית. מוצגים נתונים מתוך תהליך התכנון, הנתונים יכולים להשתנות במהלך העבודה על התכנית עד לאישורה.

עיקרי התוכנית

תוספת 844 יחידות דיור ל-256 יחידות דיור קיימות, סה”כ 1100 יחידות דיור.
עירוב שימושים של מגורים וחזית מסחרית לאורך מלכי ישראל ובחלק הדרומי של הפרויקט. הקצאת 8 גני ילדים/מעונות יום בחלקות המגורים החדשות.
מוצעים כ- 22,200 מ"ר שטחי מגורים. מתוכם כ 13,704 מ"ר פינוי בינוי וכ- 8,496 מ"ר תמ"א 1/38.
מבני הציבור בחלופות שהוצגו מתוכננים בשטח של כ- 3,600 מ”ר שטחי בנייה, וכוללים את שימור בית הכנסת ברחבת האיבצן. מוצעים כ 8 מעונות יום וגני ילדים בחלקות המגורים החדשות.
מבני מסחר בחלופות שהוצגו מתוכננים בשטח של 6,800 מ”ר שטחי בנייה.
לא מוצעים שטחי תעסוקה בחלופות שהוצגו.
בלב הפרויקט תיבנה שדרה ראשית ירוקה לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים, ללא תנועת רכבים. המקשרת בין הרחובות הסמוכים למתחם וגם בתוכו. לאורך השדרה מתוכננים איזורי שהייה ופעילות וכן עצי צל וצמחיה מקומית מגוונת. התוכנית מתוכננת על פי העקרונות הבאים: הפרדה בין הולכי רגל לכלי רכב, חיבור לסביבה קיימת תנועתית וקהילתית, ציר ירוק לשימוש התושבים תוך דגש על תחושת הבטחון.
דילוג לתוכן